Aftensmad der driller

21. marts 2019

Alder:
7 mdr.

Aftensmad der driller

Hej Helen.

Så har vi atter brug for lidt prof. Indspark.

Vores datter på nu 7,5 mdr vil simpelthen ikke spise aftensmad. Hun stejler fuldstændigt og smider sig bagover i højstolen og skriger helt uhæmmet indtil jeg tager hende op fra stolen og synger hende til ro mens vi går ud af køkkenet.

Hendes rytme er som nævnt tidligere blevet god. Men her siden hun blev 7mdr helt vildt god.

Hun sover fra 19-06 og vågner 1-2 gange til flaske og 0-2 gange til bøvs/ sut.

Hun sover på eget værelse og gjort dette i lidt under en uge og sovet i egen seng i halvanden uge ligeså inde hos os inden da.

Hendes rytme er som følgende.

06 godmorgen
06:20 morgenmad (spiser hun fint)
08-09 (MAKS), lur.
10:30 frokost her får hun grød og frugtstykker som hun selv spiser.
Vi prøver altid med aftensmaden fra dagen før men det vil hun ikke spise.

12:10 lur - som regel er hun drøn træt omkring kl. 11:30 så det er kun engang i mellem at hun spiser lidt frugt/frugtmos eller brød inden. (Vi har også forsøgt at bytte om på. 10:30 og 12 maden).

12:50 vågen fra lur. Som regel sover hun maks en 30-45 min. Også selvom vi går lidt længere ture og lignende.

14:00/14:30 får hun lidt fuldkornsgrød m. Frugtmos topping og frugtstykker i hånden.

16:00 tilbydes hun frugt og brød - (og det gider hun ikke).

17:30 er der aftensmad ...

Annonce

... og SÅ har vi balladen.

Vi har siden hun blev 6mdr serveret vores mad for hende - og det vil hun ikke spise.
Jeg fornemmer at det er uagtet om hun selv får lov at starte med lidt grøntsager / kartofler / kødstykker så bliver hun gal når vi forsøger at supplere hende, særligt hvis det ikke er med grød.

Vi gør en dyd ud af god stemning omkring bordet, og har altid en hyggelig stemning m levende lys osv. Meeen hun går helt bananas !!!

Og vi må opgive aftensmaden.

Hun kommer derefter i bad.
Pusles nusses og hygger med os.
Så sidder vi i gyngestolen på hendes værelse og der får hun sin flaske og så spytter hun Den ud når hun er færdig og inden hun falder i søvn ligger hun trygt i tremmesengen.

Vores tanke er at hun er for træt - men vi har prøvet at flytte aftensmaden til 17:00 og det gjorde ligevidt.

Vi Er lidt i vildrede og tænder det måske er en fase.
Der er ingen tvivl om at vores datter elsker grød og kun hun få kun det var hun tilfreds ..

Hun er en bestemt og travl dame.
Hun har kravlet siden hun var 6mdr, og har svært ved at siddd roligt og lege med et stykke legetøj.
Vi tænker det er naturligt for alderen og hun er jo glad og trives foruden når vi snakker aftensmad ?

Vi håber du har lidt indspark til at få vendt skuden igen.

På forhånd tak og god weekend.

Venligst fra
Kravletroldens Mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder