Brev:
Aftensmad der driller
21. marts 2019
Alder:
7 mdr.
Aftensmad der driller
Hej Helen.
Så har vi atter brug for lidt prof. Indspark.
Vores datter på nu 7,5 mdr vil simpelthen ikke spise aftensmad. Hun stejler fuldstændigt og smider sig bagover i højstolen og skriger helt uhæmmet indtil jeg tager hende op fra stolen og synger hende til ro mens vi går ud af køkkenet.
Hendes rytme er som nævnt tidligere blevet god. Men her siden hun blev 7mdr helt vildt god.
Hun sover fra 19-06 og vågner 1-2 gange til flaske og 0-2 gange til bøvs/ sut.
Hun sover på eget værelse og gjort dette i lidt under en uge og sovet i egen seng i halvanden uge ligeså inde hos os inden da.
Hendes rytme er som følgende.
06 godmorgen
06:20 morgenmad (spiser hun fint)
08-09 (MAKS), lur.
10:30 frokost her får hun grød og frugtstykker som hun selv spiser.
Vi prøver altid med aftensmaden fra dagen før men det vil hun ikke spise.
12:10 lur - som regel er hun drøn træt omkring kl. 11:30 så det er kun engang i mellem at hun spiser lidt frugt/frugtmos eller brød inden. (Vi har også forsøgt at bytte om på. 10:30 og 12 maden).
12:50 vågen fra lur. Som regel sover hun maks en 30-45 min. Også selvom vi går lidt længere ture og lignende.
14:00/14:30 får hun lidt fuldkornsgrød m. Frugtmos topping og frugtstykker i hånden.
16:00 tilbydes hun frugt og brød - (og det gider hun ikke).
17:30 er der aftensmad og SÅ har vi balladen.
Vi har siden hun blev 6mdr serveret vores mad for hende - og det vil hun ikke spise.
Jeg fornemmer at det er uagtet om hun selv får lov at starte med lidt grøntsager / kartofler / kødstykker så bliver hun gal når vi forsøger at supplere hende, særligt hvis det ikke er med grød.
Vi gør en dyd ud af god stemning omkring bordet, og har altid en hyggelig stemning m levende lys osv. Meeen hun går helt bananas !!!
Og vi må opgive aftensmaden.
Hun kommer derefter i bad.
Pusles nusses og hygger med os.
Så sidder vi i gyngestolen på hendes værelse og der får hun sin flaske og så spytter hun Den ud når hun er færdig og inden hun falder i søvn ligger hun trygt i tremmesengen.
Vores tanke er at hun er for træt - men vi har prøvet at flytte aftensmaden til 17:00 og det gjorde ligevidt.
Vi Er lidt i vildrede og tænder det måske er en fase.
Der er ingen tvivl om at vores datter elsker grød og kun hun få kun det var hun tilfreds ..
Hun er en bestemt og travl dame.
Hun har kravlet siden hun var 6mdr, og har svært ved at siddd roligt og lege med et stykke legetøj.
Vi tænker det er naturligt for alderen og hun er jo glad og trives foruden når vi snakker aftensmad ?
Vi håber du har lidt indspark til at få vendt skuden igen.
På forhånd tak og god weekend.
Venligst fra
Kravletroldens Mor :)